شرایط و قوانین

با سلام. مشتری گرامی، از اینکه مجموعه الوتیم را انتخاب کرده اید از شما متشکریم و امیدواریم به بهترین نحو خدمات خود را به شما ارائه کنیم. جهت شفاف سازی و رفع هرگونه ابهام درباره شرایط خرید و تعهدات مجموعه الوتیم به مشتریان عزیز خواهشمندیم متن زیر را به دقت بخوانید.

در ابتدا لازم است بدانید ثبت سفارش در فروشگاه الو تیم در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین فروشنده و سایت از سوی کاربرمی باشد و تایید شما برای پذیرش مقررات، به منزله امضای و قبول این شرایط می باشد که مفاد آن در روابط بین فروشگاه و مشتری بعنوان توافقات صورت گرفته حاکم خواهد بود. ثبت نام کاربران در فروشگاه الوتیم به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات الوتیم است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین الوتیم از سوی کاربر است. همچنین لازم به ذکر است در صورت ایجاد هرگونه تغییر در شرایط و قوانین مندرج، قوانین جدید جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

قوانین عمومی

فعالیت های فروشگاه الوتیم در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده و قانون تجارت الکترونیک میباشد و به آن پایبند است. بر اساس این قانونی هم فروشنده و هم مشتری متعهد میشوند به تعهدات خود بر اساس قوانین جاری کشور و ماده 5 قانون تجارت الکترونیک عمل نمایند. تمامی کالاهای موجود در فروشگاه الو تیم به صورت قانونی وارد کشور شده و فعالیت های این فروشگاه تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران میباشد.

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده و به ثبت سفارش یا استفاده از هرگونه خدمات الوتیم اقدام کند.
همچنین از آنجا که دیجی‌کالا یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.

تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان

تمامی کالاهای موجود در فروشگاه الوتیم توسط (گروه بازرگانی ایران موبایل) از طریق مبادلات رسمی و قانونی به کشور وارد شده اند. قیمت تمامی محصولات موجود طبق ضوابط و مقررات قیمت گذاری کالاهای وارداتی مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شده و به تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رسیده است. طبق ماده 169 قانون مالیات ‌های مستقیم  برای هر خرید از وب‌سایت فروشگاه alotim.ir فاکتور رسمی از طرف فروشگاه صادر می­‌گردد و Alotim مکلف است کلیه مبادلات و معاملات خود را طبق  سازمان امور مالیاتی گزارش نموده و فاکتورهای صادره را به همراه اطلاعات مورد نیاز مربوطه در بازه‌های زمانی مشخص شده به مراجع ذیصلاح ارسال ­‌نماید.

  • مسئولیت‌ در قبال کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.
  • پس از خرید و ثبت هر سفارش فاکتور توسط فروشگاه الوتیم تهیه میشود. فاکتور کالاهایی که توسط فروشگاه الوتیم در سایت عرضه می‌شود، در صورت درخواست خریدار توسط فروشنده ارسال می‌شود.
  • خریداران حداکثر تا 2 روز بعد از ثبت سفارش و قطعی شدن آن، فرصت دارند درخواست ارسال فاکتور را ثبت کنند.
  • در شرایط خاص مثل فروش شگفت‌انگیز، احتمال لغو شدن سفارش مربوط به محصولات فروشندگان به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا وجود دارد و الو مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش را متوقف کند.
  • خدمات پس ‌از‌ فروش الوتیم تنها درصورتی درخواست مشتری مبنی بر بازگرداندن کالای فروخته شده را می‌پذیرد که لیبل بارکد نارنجی رنگ که روی کالا نصب شده است، جدا نشده باشد.

شرایط مرجوع کردن کالا

بر اساس قوانین و مقررات فروشگاه الوتیم کالای فروخته شده قابل استرداد نمی باشد ولی اگر کالای خریداری شده، دارای ایراد یا اشکال فنی باشد با رعایت مقررات زیر قابلیت مرجوعی دارد:

  •   اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا، به کارشناسان الوتیم از طریق مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی اطلاع داده شود. بنابراین خریدار میبایست پس از دریافت کالا در اولین زمان ممکن آن را بررسی کند و در صورت وجود مشکل آن را به فروشگاه انتقال دهد.
  • کالای خریداری شده تنها در صورتی قابل استرداد است که از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب‌سایت مغایرت داشته باشد، مغایرت یا کسری در اقلام همراه کالا وجود داشته باشد و یا کالا آسیب دیده باشد.
  •  ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب‌سایت است.
  • در صورت ایجاد هرگونه آسیب به جعبه، کالا قابل استرداد نخواهد بود.
  • اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است.
  • حتما قبل از ارسال کالای مرجوعی با فروشگاه تماس گرفته و مرجوع کردن کالا را به آن ها اطلاع دهید.
  • در صورت پذیرش استرداد کالا از جانب فروشگاه هزینه پست برای مرجوع کردن کالا به عهده فروشگاه خواهد بود و برای دریافت مبلغ پست علاوه بر مبلغ کالا قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به فروشگاه الو تیم ارسال شود.
  • برای مرجوع کردن کالا، آن را به همراه جعبه، اقلام همراه و قبض پستی به این آدرس ارسال کنید: آدرس: تهران، خیابان جمهوری ،تقاطع پل حافظ ،پاساژ چارسو طبقه اول واحد c5 ,طبقه منفی یک واحد A55  –  کد پستی: 1135711713  – شماره تماس: 02166172513
  • در صورت پذیرش درخواست مرجوعی کالا از جانب فروشگاه مبلغ طی 72 ساعت عودت داده خواهد شد و مبلغ تنها به حسابي بازگردانده خواهد شد که پرداخت اوليه از آن انجام شده است.

شرایط انصراف از خرید

  • انصراف از خرید تنها در صورتی قابل انجام است که کالای خریداری شده به شرکت پست تحویل داده نشده باشد.
  • اگر مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا 24 ساعت (یک روز) پس از ثبت سفارش ‏، باید انصراف خود را به واحد خدمات مشتريان اطلاع دهد.

سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی

الوتیم به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند و متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را توسعه دهد.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات الوتیم ، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط الوتیم جزئی از اموال الوتیم محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار الوتیم است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای الوتیم محفوظ می‏‌دارد.

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

  • روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند. سایت الوتیم به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد.
  • کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت الوتیم به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. الوتیم همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در الوتیم به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش برای الوتیم محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
  • در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
  •  الوتیم مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای الوتیم محفوظ است.
  • در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت الوتیم ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای الوتیم محفوظ است. الوتیم در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت الوتیم می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.​
  • کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است.
  • و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، الوتیم جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.
  •  با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد.
  • آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

وارد شدن خسارت به کالا در هنگام حمل و نقل

الوتیم همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و الوتیم تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.
آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش الوتیم اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش الوتیم ارسال شود.

 

شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران

  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
  • جهت احترام‌گذاشتن به وقت بازدیدکنندگان سایت، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف کرده و فقط مطالب ضروری و مفید را در نقدتان لحاظ کنید.
  • کاربران ارسال‌کننده‌ی نظر موظف‌اند از ادبیات محترمانه استفاده کرده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تاییدنشدن نظر کاربر می‌شود.
  • تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با محصول موردنظر باشند.؛ لذا بحث‌های متفرقه و غیرمرتبط با محصول ثبت نخواهند شد.